tirsdag, november 16, 2010

Stemning i stua:)

Trening er unnagjort, lillemor er i seng og mor koser seg i sofaen med masse levende lys og fersk utgave av boligpluss<3 *kose seg*

Tror kanskje jeg har glemt å vise bilder fra stuen i gamlehuset. Egentlig er dette blitt husets koseligste rom. Kan kanskje ha noe med interiøret å gjør.. *knis* (sjekk den flotte furugangen vår, furuhelvete!)
Teppet er ikke noe å skryte av. Jeg var på vei til å kaste det ut i sommer for å få frem det gamle tregulvet. Men jeg lot det praktisk gå foran det estetiske, eneste rommet som ikke er gulvkaldt!
Gamlehuset har et flott tak, noe av det som er igjen fra den gang dette var en flott sveitservilla. I tillegg er det kjempebrede lister i stuen, brede profilerte lister rundt dørene og gamle dører med "speil". Åpningen til venstre i bildet fører inn til kammerset mellom stuen og kjøkkenet. Her hadde min oldefar en flott divan han satt i på dagen og sov i på natten. Samt en gammel radio som alltid stod på:) Vi bruker det som lekerom til lillemor.
Og selvfølgelig fyr i peisovnen. Den er med på å lage god stemning i stuen. Vi kunne desverre ikke se ovnen i drømmehuset vårt, en av de få tingene jeg ikke var fortrolig med:)

Slik så stuen ut før jeg malte den:
Her kan man tydelig se de flotte gulvlistene.

Nå: Grey's!

Vi tastes:)
God tirsdag til DEG!


Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hei hei;) Tusen takk for besøket:) Alltid kosleg når nye stikke innom og legge igjen eit lite spor! Så kosleg du har det då!! Kjekt å sjå andre som har pussa opp gamle hus, har eit "lite" prosjekt eg og;)

    Klem frå Ann

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren!

Klem fra Margit