mandag, mars 30, 2009

Gratulerer med dagen, mamma!

Idag fyller mammaen min 50 år, GRATULERER MED DAGEN!
Vi har vært på besøk hos mamma og pappa i helgen, hjulpet til med å lage istand til selskap. Igår var huset fult av familie for en kjempehyggelig bursdagsfeiring.

Det var deilig spekemat...mmmm..
Vi sendte mamma avgårde på lørdag til et seminar hun gjerne ville være med på, så ordnet jeg og tante med maten og gjorde alt klart til selskapet.

Jeg fikk også ansvaret for blomstene, noe jeg virkelig koste meg med!
Mamma hadde kjøpt inn masse fine blomster i rosa toner, så det
ble oppsatser på alle bordene.




Resten av bordpynten gikk også i rosa. Mørkerosa til en voksen dame:)
Den rosa servietten er brettet sammen med en i sølv.
Mamma har dekket med et hvitt nydelig "blonde" servise fra porsgrund porselen
og sølvbestikk (telesølv tror jeg det heter). Lysholdere o.l gikk i fattigmannssølv på
spisebordet og glass på stuebordet.

Tilslutt koste vi oss med mange gode kaker. Reiste ikke hjem sulten akkurat..
Jeg bakte sjokoladekake. Brukte to hjerte former fra cacas, 6 og 9 inces.
Dekket kaken med sjokolade smørkrem, og vaniljekrem inni..mmm..
Pyntet den veldig enkelt, med jokolade bokstaver og rosa og lilla små hjerter.
Og rosene på marsipankaken var selvfølgelig mørkerosa, ingenting
er tilfeldig når mamma lager selskap:) (et sted må jeg jo ha det fra..hehe)


Vi hadde en super helg, men litt reduserte idag. Så da er det jammen meg fint å være hjemme
i permisjon:) Kosedag med lille gull idag. Vi har så smått begynt å pynte til påske idag.
Ha en fin mandag!



Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Gratulerer med mamman din:)
    jøss så mye fint dere har stellt i stand da,nydelige kaker,blomster,mat og borddekking!!!
    Flinke dere er :)

    Ha en super duper uke.

    Klems Siw

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren!

Klem fra Margit