mandag, mai 25, 2009

Mandag er fridag!

Så jeg startet dagen med å innta:Etter en lang treningsøkt unnet jeg meg en velfortjent caf'e latte (med lettmelk uten sukker såklart:) Ble også en kjapp tur innom kjøpesenteret rett ved sats. Planen var å kjøpe litt til uteplassen, men fant ikke så mye av det jeg lette etter..
Været har vært helt nydelig idag så vi har kost oss hjemme alle 3 (pappaen er i perm). Utsikten min mens vesla sov:)


Kjøpte med lyserosa ildtopper hjem, kostet bare kr.120 for 6stk på Mester Grønn! Gi bort pris også så fine da.. Sånt liker vi:)




Fant litt nytt til uteplassen som fikk bli med hjem. Zink potte fra kremmerhuset (den firkantede er en gammel grønnsåpe boks jeg hadde fra før). Oljelampe med kurv fra Kid, gikk litt amok der her om dagen. Vise dere snart.
Enn så lenge har jeg fri på mandager, valgte å gå ned til 80% stilling. Bruker 1time til jobb, hver vei, så jeg så meg nødt til det. Men ennå kommer ikke kabalen til å gå opp...Levering i barnehagen er ikke noe problem, men henting er verre siden bhg stenger 17, samtidig som jeg slutter på jobb. Siden drømmemannen jobber mye borte eller skift, må vi bare se på det som en bonus de gangene han kan hente. Og jeg har da ikke fått barn for å stue henne bort, ønsker å ha en del tid med henne også. Jeg synes dette er et skikkelig dilemma! For ikke å snakke om tid til alt som skal gjørs hjemme.. Hvordan løser dere andre med småbarn det?
Dagen idag har jeg nytt til det full, håper dere har og?!





1 kommentar:

  1. Hei, fin blogg! Apropos tidsklemma -jeg jobber også 80% og har små barn. Etter å ha prøvd både med en fri-dag i uka og kortere dager er jeg ikke i tvil om hva som passer oss best. Jeg slutter kl 14 hver dag -utrolig hva man får ut av halvannen time mer "fritid" hver dag. Kortere dag i barnehage og skole, og handling og middag og noe husarbeid unnagjort og enda er det noe igjen av ettermiddagen/kvelden.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren!

Klem fra Margit